CrossCafe YUZU

Na příkladu YUZU ukazujeme, že díky digitálním kampaním dokážeme zvýšit prodeje o stovky procent při vynaložení nízkých mediálních nákladů. Ďábel se skrývá v atraktivním podání a správném cílení.

YUZU

YUZU

Healthcare

Healthcare

Placené kampaně

Placené kampaně

Influencer marketing

Influencer marketing

Placené kampaně

Influencer marketing

Zadání

Byli jsme u spuštění eshopu úplně nového produktu na českém trhu – YUZU čaje z korejského citrusu. Na sociální média jsme proto přicházeli s jednou zásadní komplikací: nulovou brand awareness. S poměrně omezeným rozpočtem (právě proto, že brand ještě nebyl dostatečně velký, aby se do něj zásadně investovalo) a velkými očekáváními jsme se pustili do placené kampaně. 

Výzva

Digitální placená kampaň měla dva hlavní pilíře: propagaci na sociálních médiích a influencer marketing. S omezeným rozpočtem jsme museli dělat kompromisy – proto jsme v kampani vsadili 100 % na výkon a věřili, že awareness přijde díky influencerům a svépomocí. Influencery jsme oslovovali k testováním produktu, ze kterého byli nadšení, a proto nám pak vyšli vstříc při vyjednávání klientsky přátelských cen. I výkon kampaně byl nadprůměrný – zatímco v prvním měsíci spolupráce byl obrat e-shopu ve vyšších desítkách tisíc korun, v druhém a dalších měsících strmě šplhal k půl milionu. Nárust mezi zářím a listopadem pak byl téměř 300 %. ROAS, tedy návratnost investic, rovněž rychle rostla – z 4,5 na začátku spolupráce k 8 po třech měsících spolupráce. Cena za konverzi nám v prvních třech měsících klesla z 100 Kč na 37 Kč (při průměrné objednávce 300 Kč). Prodeje influencerek měly také v nejsilnějších měsících osminásobnou návratnost investic. 

Digitální placená kampaň měla dva hlavní pilíře: propagaci na sociálních médiích a influencer marketing. S omezeným rozpočtem jsme museli dělat kompromisy – proto jsme v kampani vsadili 100 % na výkon a věřili, že awareness přijde díky influencerům a svépomocí. Influencery jsme oslovovali k testováním produktu, ze kterého byli nadšení, a proto nám pak vyšli vstříc při vyjednávání klientsky přátelských cen. I výkon kampaně byl nadprůměrný – zatímco v prvním měsíci spolupráce byl obrat e-shopu ve vyšších desítkách tisíc korun, v druhém a dalších měsících strmě šplhal k půl milionu. Nárust mezi zářím a listopadem pak byl téměř 300 %. ROAS, tedy návratnost investic, rovněž rychle rostla – z 4,5 na začátku spolupráce k 8 po třech měsících spolupráce. Cena za konverzi nám v prvních třech měsících klesla z 100 Kč na 37 Kč (při průměrné objednávce 300 Kč). Prodeje influencerek měly také v nejsilnějších měsících osminásobnou návratnost investic. 

Řešení

Skvělých výsledků jsme dosáhli kombinací efektivní práce s influencery a pečlivého měření jejich výkonu, správného cílení a kreativních vizuálů. Díky tomu se nám dařilo nejen zvyšovat prodeje, ale i loajalitu a nadšení zákaznické báze, což napomohlo dosáhnout dlouhodobých výsledků.