PROBLÉM
Skandinávská značka kolagenu Oslo Skin Lab nabízí přípravky pro bezpečnou a prokazatelně účinnou péči o pleť, začínající uvnitř našeho těla. Expandovala úspěšně i na slovenský trh. Tam ale po několika měsících začala efektivita výkonnostních kampaní klesat, a nepomáhaly ani influencerské spolupráce, které přestaly organicky přinášet výsledky.
ŘEŠENÍ
Převzali jsme si správu výkonnostních kampaní značky na Facebooku a začali přemýšlet, jak obsah influencerek využít a podpořit v placených kampaních – a tím zvýšit celkový výkon e-shopu. Začali jsme s úpravou obsahu, který influencerky doručovaly a který už nefungoval. Původně nám posílaly pouze statické fotky, těm ale chyběla důvěryhodnost a autenticita, která by zákaznice přesvědčila.
Přešli jsme proto na společnou tvorbu delších, 1-2 minutových videí, které influencerky publikovaly na svých profilech. Ta ale nefungovala tak dobře, jak bychom chtěli, proto jsme se rozhodli experimentovat.
Jejich videa jsme začali propagovat. Nasadili jsme je do akvizičních i remarketingových kampaní, ve formě stories i videí do feedu, aby se dostaly k co nejširšímu publiku. Vzhledem k délce videí jsme se upřímně obávali, jestli budou mít zákaznice čas a zájem se na ně dívat. A měly. Prodeje raketově vzrostly a cena konverzí klesla, takže jsme s klientem celý projekt ještě vyšperkovali. Společně s influencerkami jsme ladili a domlouvali, jak bude konkrétní obsah vypadat, vzdali jsme se statických příspěvků, a prostor zcela věnovali autentickým video-recenzím. Mluvené slovo a lidské tváře, to bylo klíčem k zákaznické důvěře.
No a zatím to funguje skvěle – v období od března 2022 do června 2022 šly prodeje nahoru o 160 % s pouhým 45 % zvýšením rozpočtu ve srovnání s předchozím obdobím.
ČÍM JE TO
UNIKÁTNÍ
Z dobrých výsledků máme velkou radost hlavně proto, že se obecně zvedají pochybnosti o účinnosti influencer marketingu, a panuje přesvědčení, že prodeje na e-shopech klesají. A my rádi vidíme, že to není pravda. Vše je jen o tom, jak správně chytnout otěže komunikace do rukou, aby obsah fungoval tam, kde má. Autenticita a lidskost funguje, a fungovat nepřestane.
Přestože organické dosahy influencerů můžou klesat, pokud najdeme jiné uplatnění jejich obsahu (třeba v placené kampani), tak to vůbec nepocítíme.